Välkommen ska du vara.

Vill skriva om det jag just för stunden har behov av att skriva. Oftast är det lättast att skriva de dagarn när livet har tagit sig en gråare nyans, det är då själen måste ventileras genom det skrivna ordet. Kanske kan ses som en bitterfitta, kanske är det just vad jag är. Det är ingen titel jag vill ha, ettiketter är det andra som sätter.
Oavsett vad som visat dig vägen till min skrivarplats i cybervärlden så är du nu här. Tror du som mig att inget händer av en anledning så får du själv lista ut vad som gjorde att du kom hit. Jag vet varför jag är här och kanske vill du slå följe med mig på min väg i vardagen mot mina mål och min ambition att göra världen lite bättre.

tisdag 1 november 2011

Vård av sjukt barn och lite hund.

Ingen ork för att gå till skolan i dag, förkylningen har slagit rot i sonens näsa. Jag försökte vara en liten god moder och föreslog att saffransbrödbak kanske skulle kunna vara en sak att göra under dagen.
-Nja, med tanke på så förkyld jag är så tycker jag nog att det inte är så bra och hygeniskt.

Som alltid så kan han ju välja sina ord rätt och så klart är det väl inte så bra att snora i degen. Så vi får väl hoppa det då. Frågan är vad man ska göra en hel dag då. Han ser ut att sysselsätta sig väldigt bra på You Tube.

Ska dra några tag med dammsugaren sen och kanske fixa med lite tvätt. Husets herre har åkt bort på jobb och kommer inte hem på några dagar, tidigast Torsdag men som alltid är det ovisst när det gäller jobb utomlands.

Ska också fundera på lite mindre trevliga saker som att försöka finna nytt husfolk till hundarna. Om någon av er läsare spontant vet någon eller kanske själv känner er manade att ta uppdraget så skriv en kråka i kommentarerna så kan vi spinna vidare utifrån det. Ska skriva i hop lite bättre sen vad det är vi söker och vad som krävs för hundarna.Men vi kan ju börja så här i fall att jag får napp.

Söker fortfarande jobb och kikar runt i världen vem som skulle kunna tänka sig en arbetstagare som mig. Det är roligt att se vilka olika typer av jobb som finns, och vilken mängd av olika arbetskrafter som behövs. Det känns lite inskränkt och som mitt lilla egna universum att sitta här i den utarmadebyn och tro att jag ska skulle dö om jag flyttade här i från, så klart gör jag det inte men banden till hembyn är starka.

Sonen lobbar friskt för ett nytt spel till Wii, ett spel där man jagar och kontrollen är utformad som ett gevär. Han är rolig i sitt resonemang.

-Tänk så bra att ha det här spelet när det är -35 grader ute och man ändå kan röra sig och genom spelet får man en kännsla av att vara i ett varmt land.
-Jo det är ju bra att man rör sig när man spelar Wii.
-Ja men det är inte alltid bra att röra sig heller, för mycket rörelse kan leda till höftledsproblem. I bland måste man också kunna sitta still och konsentrera sig.

Som de aldra flästa gångerna så har han ju så rätt även nu. Kommer nog aldrig i hela mitt liv kunna bräcka den här killen i ett resonemang,frågan är varför man skulle det när han är så klok och saklig. Men när graderna visar -35 så vet jag ju att han ändå kommer vara ute och njuta i polarvädret och leka Alaska,men kanske inte hela dagen.

Föreslog att han skulle skriva en önskelista till tomten och berätta lite om spelet och varför han så gärna önskar sig detta, han dyker ju upp snart så man vet ju aldrig vad han har i sin julklappssäck.


-Mamma jag vet ju inte om tomten blir så där jätte glad om jag berättar att man ska skjuta renar i det där spelet.
-Nej kanske inte med jag tror att det bästa är att man berättar som det är,tomten uppskattar nog det mer.
Efter en liten stunds eftertänksamhet och funderingar så har nu sonen noterat detta på sin önskelista
"Förlåt tomten för att de jagar renar i spelet,jag lovar att inte skjuta dej eller dina renar".
Man kan ju inte bli mer än väldigt full i skratt, samtidigt som det känns väldigt varmt inombords och jag är säker på att tomten absolut förlåter. :-)

Han har gott jakt hyffs och sköter sina vapen precis som man ska och enligt regelboken, dettta trots att det ännu bara är knallpulver. Tror tomten ser att det är en god jägare och inget tramsande här inte.
Vidare på önskelistan kan man läsa
-trombon
-startmotor
-pengar
-resa till Alaska
-roddbåt
-att jag slapp glasögon.


Utifrån detta fortsätter vi dagen och inväntar ett utlandssamtal som berättar att resan gått bra och att han nu är på plats.

Inga kommentarer: