Välkommen ska du vara.

Vill skriva om det jag just för stunden har behov av att skriva. Oftast är det lättast att skriva de dagarn när livet har tagit sig en gråare nyans, det är då själen måste ventileras genom det skrivna ordet. Kanske kan ses som en bitterfitta, kanske är det just vad jag är. Det är ingen titel jag vill ha, ettiketter är det andra som sätter.
Oavsett vad som visat dig vägen till min skrivarplats i cybervärlden så är du nu här. Tror du som mig att inget händer av en anledning så får du själv lista ut vad som gjorde att du kom hit. Jag vet varför jag är här och kanske vill du slå följe med mig på min väg i vardagen mot mina mål och min ambition att göra världen lite bättre.

torsdag 20 oktober 2011

Lyxkryssning bokad



Har lite svårt att ta in att jag ska ut på Östersjön i ett förhoppningsvis flytande skepp. Im fucking livrädd. Tycker att det är ytterst obehagligt att tänka sig att jag ska stå på ett flytande stort schabrak och bara ha vatten runt mig.

Det är rätt lustigt att just jag vann det här priset, jag som är så rädd. Men stärnorna vill nog utsätta mig för det jag är så rädd för, var ju nyligen hos tanläkaren också med livet som insatts och ont så in i glödheta helvete. Två fobier inom loppet av drygt en månad, det känns det.

Sist det var kryssning på tapeten så var det goda vänner och kollegor som skulle få stödja upp mig vid eventuell svimmning av rädsla. För att undvika min tredje fobi som är klaustrofobi bokades det ett fönster för min skull. Några extra hundralappar kostade det där jävla fönstret. Allt var frid och fröjd tills det närmade sig avresa, då blir jag totalt dunderförkyld, feber och skit. Och ca en tusenlapp hamnade i den där Östersjön helt i onödan och jag ömsom svor ömsom förbannade förkylningen som hade stoppat mig i från att beträda en färga.  Samtidigt var jag lite glad att jag slapp också, men jag hade ju ett extra bokat fönster i min hytt, så fan också....

Ca ett år senare vinner jag denna lyxkryssning värd flera tusen. Hytten har inte bara ett litet runt fönster, nej nu jävlar är det ett panoramafönster rakt ut mot helvetes vattnet och hela Östersjön !
 Tror ni det känns så vidare värst behagligt när man har vattenfobi som jag? Svar nej. Ett litet lagom stort runt fönster att kika ut igenom hade varit lagom. Men som det ser ut på bilden så finns det iaf en fördragbar typ av gardin. Jag får väl konstruera något litet lagom stort titthål i gardinen.

Syrran får hänga på för att det är hennes födelsedag i dag, därför kännde jag mig lite extra snäll mot henne. När vi är ute på tur brukar vi ha fasligt roligt ihop.

-Snällt att du bjuder mig på kryssning, men är det inte lite tantvarning på detta,säger lillasyster som i dag är 31 år fyllda.

Inte vet jag om en tur till Åland är så mycket tant, alla vet ju vad som försigår på de där turerna. Det kanske är just vad tanter sysslar med och jag har aldrig gjort det och fattar vitsen med att förklä en brakfylla med orden som, men vi ska äta god mat och dricka lite vin.

Fan det är väl bara att säga som det är för det syns ju tydligt på alla "tanter" vad de gör på de här färjeturerna, det har jag sett på TV och speciellt diskret är det ju inte.

* Kåt kärring 57 år- check

* Kompsgäng som lämnat barnen hemma hos mannen - check

*Nyskild man med tältpinne i gylfen-check

*Övergiven, deprimerad kvinna 38 år ute med vänner som vill blåsa liv i henne-check
*Unga män som dricker på sig mod och blir casanovor-check

*Sen kommer syrran och jag, två rundnätta damer i från Dalarna som tar sig en drängfylla med hjälp av Samboca och super småungarna under bordet-Check

Vi har under kvällen erkännt detta för våran mormor och morfar. Detta innebär att de som släktens äldste har den rätta informationen och vet vart nivån ligger. Vi snackar inte lite god mat och ett glas vin, vi snackar allvar nu.Skulle nu syrran och jag på något sätt bli inslängda i en fyllecell så säger jag bara två saker. Jag hoppas för i helvete att de har ett fönster i cellen så att jag inte får klaostrofobi och  vi kan säga till mormor och morfar att det var just detta vi sa. Vi  slipper skämmas  för vi har liksom redan varnat  i förebyggande syfte.

Väl värt att notera är att jag är tvungen att ha en viss mängd promille i blodet om jag ska våga mig på detta äventyr. Allt i medecinsktsyfte så klart.

Adjöss, snart går jag till sjöss.

4 kommentarer:

Bovis sa...

Good luck, kom bara ihåg att INTE säga "Egentligen skulle jag anmäla dig för övervåld, men eftersom jag är nämndeman i tingsrätten vet jag att du och din kollega kommer att backa upp varandra och begå mened, och då ni berättar samma historia och dessutom är nyktra kommer ni att gå fria!" ifall ordningsvakterna skulle gripa dig!

Unknown sa...

i såndan närkontakt kommer jag inte, du kan sitta lugnt i bäten
;-)

Unknown sa...

båten*

Tigrinnan sa...

Låter som en skitkul resa! Det kommer bli så bra så! :)