Välkommen ska du vara.

Vill skriva om det jag just för stunden har behov av att skriva. Oftast är det lättast att skriva de dagarn när livet har tagit sig en gråare nyans, det är då själen måste ventileras genom det skrivna ordet. Kanske kan ses som en bitterfitta, kanske är det just vad jag är. Det är ingen titel jag vill ha, ettiketter är det andra som sätter.
Oavsett vad som visat dig vägen till min skrivarplats i cybervärlden så är du nu här. Tror du som mig att inget händer av en anledning så får du själv lista ut vad som gjorde att du kom hit. Jag vet varför jag är här och kanske vill du slå följe med mig på min väg i vardagen mot mina mål och min ambition att göra världen lite bättre.

måndag 9 januari 2012

Uppdate.

Fick just ett samtal i från mannen och det nya jobbet. Han känner sig väl omhändertagen och trivs redan kanoners.Just i ögonblicket när han ringde hem var det en IT kille på plats för att installera arbesstationen. När detta så småningom står klart är det bara att påbörja jobbet mot Mexico, tuta och köra liksom och plocka fram de unika ingengörsskills som han besitter med en brancherfarenhet på 11 år. När jag tänker på det hela så känns det i bland som att det hela är menat så här sedan länge, utan att vi visste om det. Hur många är det som har så god yrkeserfarenhet som han i världen? Ja faktiskt inte månge eftersom det saknas få konkurenter världen över. Det är inte många företag som sysslar med detta,var av ett råkade finnas i Vansbro och där kunde han inhämta en mängd erfarenheter. Så klart har den yrkeserfarenheten stort plus att ta med sig. Detta kanske slår an en liten darr på handen eftersom de övriga kanske förväntar sig en hel del av den nyanställda svensken. Men jag tycker inte om jantelagen där man ska be om ursäkt för att man är bra, nej man ska sannerligen få vara bra utan att det ska ses som märkvärdigheter och högfärd. Samtidigt krävs det också modet att våga säga att man inte vet eller inte kan, det är heller inte fel eller alls dåligt.


Jag är jätte stolt :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Med all rätt. Kram