Välkommen ska du vara.

Vill skriva om det jag just för stunden har behov av att skriva. Oftast är det lättast att skriva de dagarn när livet har tagit sig en gråare nyans, det är då själen måste ventileras genom det skrivna ordet. Kanske kan ses som en bitterfitta, kanske är det just vad jag är. Det är ingen titel jag vill ha, ettiketter är det andra som sätter.
Oavsett vad som visat dig vägen till min skrivarplats i cybervärlden så är du nu här. Tror du som mig att inget händer av en anledning så får du själv lista ut vad som gjorde att du kom hit. Jag vet varför jag är här och kanske vill du slå följe med mig på min väg i vardagen mot mina mål och min ambition att göra världen lite bättre.

lördag 14 januari 2012

Tycker att det är helt fantastiskt

Så otroligt mycket vänliga människor jag har runt mig. Människor av godhjärtat typsnitt, människor med ödmjukhet och en hel del insikter och utsikter i från olika delar av livet.

I går när jag valde att berätta för er om min pant av mina ringar så formligen rasslade det till på alla tänkbara ställen här i cyberspace. Jag fick mail i min inkorg på FB med vänliga ord och uppmuntrande klappar och knuffar framåt i livet. Jag fick kommentarer på min logg och här på bloggen. Det gjorde mig lite överrumplad men jätte tacksam. Sen funderar jag i bland på vilka som läser som jag aldrig vet om. Det är en lite skräckblandad förtjusning faktiskt. Man kan kommentera helt annonymt här på bloggen om man vill säga något men ändå inte röja sin identitet.

I bland när jag är ute på byn så har det hänt att en del har stannat upp och sakt att de läste, eller så hör jag det mellan raderna när de talar. Det är jätte roligt faktiskt även om mitt liv inte är så värst sensationellt så är det fränt att människor ängnar en liten stund åt att läsa mina skrifter.

När jag uppnått rätsida med kronorna så ska jag gå den där skrivarkursen med sitt säte i Göteborg. Då kanske det blir lite annorlunda och ni får vara mina bollplank. Ska så småningom starta upp ännu en blogg via den här sidan. Där ska jag avhandla flytt projekt Norge. Men ännu ligger det på jäsning .

Hej på en stund , nu ska det bli köttfärssås och pasta.

1 kommentar:

Anonym sa...

Önskar att jag kunde ge dig den kursen. Du är ju redan så bra på att skriva. Men förstår att det kan vara roligt att lära sig vissa knep eller vad man ska kalla det. Intresant. Kram din tid kommer min vän. Trägen vinner <3