Välkommen ska du vara.

Vill skriva om det jag just för stunden har behov av att skriva. Oftast är det lättast att skriva de dagarn när livet har tagit sig en gråare nyans, det är då själen måste ventileras genom det skrivna ordet. Kanske kan ses som en bitterfitta, kanske är det just vad jag är. Det är ingen titel jag vill ha, ettiketter är det andra som sätter.
Oavsett vad som visat dig vägen till min skrivarplats i cybervärlden så är du nu här. Tror du som mig att inget händer av en anledning så får du själv lista ut vad som gjorde att du kom hit. Jag vet varför jag är här och kanske vill du slå följe med mig på min väg i vardagen mot mina mål och min ambition att göra världen lite bättre.

onsdag 18 januari 2012

Spänner på mig hårdrockarutrustningen. FUCK YOU!!!

Gårdagens smärre bryt orsakat av dr Barbro har nu landat lite. Jag var så skärrad att jag fick lov att passa Hårdrockens historia del tre, då vet nu hur illa det var. Jag har gråtit klart nu, det är färdigt för den här gången.

Kan inte göra mer än vänta och se vart det hela utmynnar, jag kan inte göra något i skrivande stund så det är lika bra att släppa det hela. man ska inte måla fan på väggen i förväg, det går inte för då blir man galen. nej man får bryta ner tjuren när den kommer, om den kommer. Får väl se om dr Barbro bara snackade med toma ord eller om hon menade allvar.

I alla fall så fick jag ett mail i natt när jag satt här och grinade. Plötsligt i den förtvivlade vardagen så blänker det till på min hotmail
 .
"Takk for e-post ang jobb på Veksthuset Molde.Jeg ønsker at du sender meg din cv, slik at jeg får mer innblikk i utdanning og erfaring".

Så står det och i från an total kolaps i nervsystemet så ska jag nu till att snickra på ett bra CV. Det är nu vinnarskallen ska kopplas på, Det är nu det intränade konstycket av att plocka fram det bra och förskjuta det som just har gjort mig så ledsen skall praktiseras. Jag kan bäst beskriva sinnet som en lådrad. Det jobbiga stoppas i den övre lådan och skjuts igen. Nästa låda dras ut och i  den är inehållet just precis lagom och väl avvägt för den uppgiften man måste klara och utföra. Mental träning och en sportgren kanske?

I bland så går det enklare att stoppa undan det mindre bra i lådan och skjuta igen. En del gånger måste jag ta hjälp av min älskade musik, försätta mig själv i en form att mediativt tillstånd och vänligt be det jobbiga flytta sig för en stund för att lämna plats åt andra saker i mitt sinne. Jag lovar alltid det dåliga att vi ska göra upp senare,att jag drar ut lådan igen när det passar mig.

Vet inte om oinvigda i mitt liv ser detta som fullkommligt galet och kanske en gnutta sinnesförvirrat? Men för mig fungerar det för det mästa och jag har märkt att färdigheten går att övaupp.

Nu har jag stoppat undan det dåliga för en stund. Nästa steg blir uppladdning med musik för att nå en så bra krektivt skrivmode som det bara går. Det personliga brevet i mitt CV ska passa perfekt och falla mottagaren i smaken. Det ska sticka ut och ge en bild av mig på ett mycket samanfattande vis. Det är en konst att så kort få till det så bra. Dagens uppladdningslåt tillfaller W.A.S.P och Wild Child.

Jag är för snygg för pop,därför lyssnar jag på hårdrock \m/

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det blir bra du är duktig på att skriva. Lycka till <3

Tigrinnan sa...

Toppen! Lycka till! :)