Välkommen ska du vara.

Vill skriva om det jag just för stunden har behov av att skriva. Oftast är det lättast att skriva de dagarn när livet har tagit sig en gråare nyans, det är då själen måste ventileras genom det skrivna ordet. Kanske kan ses som en bitterfitta, kanske är det just vad jag är. Det är ingen titel jag vill ha, ettiketter är det andra som sätter.
Oavsett vad som visat dig vägen till min skrivarplats i cybervärlden så är du nu här. Tror du som mig att inget händer av en anledning så får du själv lista ut vad som gjorde att du kom hit. Jag vet varför jag är här och kanske vill du slå följe med mig på min väg i vardagen mot mina mål och min ambition att göra världen lite bättre.

söndag 15 januari 2012

Fest ska det bli,är partyhatten på?

Måste tänka på lite roliga saker nu. Har varit minst sagt lite tungrott så här på slutet. men snart släpper proppen och det ska ordna upp sig till det bästa. Nu är det allt på upploppet mina vänner och det gäller att inte falla på målsnöret.

Funderade lite när jag i ensamhet satt i bilen på väg hem. Tänker så ofta att jag vill gå på ett bra ställe med god mat och ha det skoj med vänner och bekanta. Kom då på den briljanta iden att man skulle kunna göra ett evenemang på FB. Där sätter man ett datum för festen med väldigt god framförhållning sen får precis alla de som vill boka bord på vårat fina hotell. Tänk vilken skara människor det skulle bli och vad skoj man skulle ha :-D

Ett Facebook party helt enkelt. Och skulle det vara någon gäst som kan tänka sig resa långväga så finns det ju alla möjligheter för att boka ett rum att sussa i under natten. Eller så struntar man i det där med att sova och håller i gång tills ögonen inte orkar en sekund mera.

Nej jag tycker att den här vintern har varit en riktig runk vinter för att bruka mig av det lite mera vulgära ungdomsspråket. Jag har aldrig varit med om segare gråväder och regn. Känns som den gråa massan omslöt byn i höstas sen hållit ett stadigt grepp om oss sedan dess. Nu är det nog !
Vi måste ta ett redigt festgrepp om det hela. Så vad tror ni om iden? Är det redan någon av er som känner sig manad att förgylla min tillvaro med partyhatten på?

1 kommentar:

Anonym sa...

Gullig bild <3 Bra ide.