Välkommen ska du vara.

Vill skriva om det jag just för stunden har behov av att skriva. Oftast är det lättast att skriva de dagarn när livet har tagit sig en gråare nyans, det är då själen måste ventileras genom det skrivna ordet. Kanske kan ses som en bitterfitta, kanske är det just vad jag är. Det är ingen titel jag vill ha, ettiketter är det andra som sätter.
Oavsett vad som visat dig vägen till min skrivarplats i cybervärlden så är du nu här. Tror du som mig att inget händer av en anledning så får du själv lista ut vad som gjorde att du kom hit. Jag vet varför jag är här och kanske vill du slå följe med mig på min väg i vardagen mot mina mål och min ambition att göra världen lite bättre.

fredag 20 januari 2012

Nej jag vill inte höra Doves spelista på Spotify.

Har just gjort en användare på Spotify igen.Ganska snart blir jag väldigt varse om det väldigt dryga, nämligen all den skitreklamen man får med. "Klicka på bannern så får du höra Doves spellista...."

Det var då själva fan också, jag vill inte höra någon tvålmusik. Jag vill höra på skitig fucking hårdrock. Jag dricker morgonjava i gemenskap med Blackie och vill inte bli störd av reklam. Hade förträngt all tramsig reklam sen sist jag hade ett Spotify konto. Kopplar in högtalarna, drar på volymen stenhårt, och laddar upp ,och mitt i allt kommer det där jävla avbrottet med reklam. Fyyyyyy!

Jag vill inbillar mig själv att jag i den mån det går verkligen inte har blivit hjärntvättad av den reklam vi proppas av i från alla håll. Men jag inser att jag som alla andra är ett offer i den komersiella världen vi lever i. Ett prakt exempel på det är att jag har väldigt svårt för att handla på Lidel där jag inte är bekant med varumärkena. I den milda grad att jag inte kunde köpa skithuspapper där utan fick lov att krama hårt om ett Lambi paket i från Hemköp i stället.

Se så ja lilla Lambi nu kan jag gå på toan och torka mig med ett bekant litet papper, mjukt och fint och väldigt dyrt för du heter just Lambi. När man kommer till ätbara produkter med obekanta varumärken så måste jag nog säga att det absolut kännsligaste är just köttprodukter fr min del. Korv med ett obekant märke får mig faktiskt ur balans helt bara jag tänker på det.

Det spelar ingen roll att min mera beresta sambo försöker hävda att tyskarna är jätte bra på korv och att Lidel just har sina rötter i Tyskland. Nej det går inte att tänka tanken på en obekant whurst, jag vill ha Scans eller Siljanschark, så är det bara.

I dag visar kvicksilvret på -20 iskalla grader. Normal temp på de här breddgraderna för visso men för den skull inget jag aplåderar för. Det svider illa på kindbenen när man kikar utanför dörren. Tog in ved i går och eldade på bra i natt. Hade eldvakten och jag förtjusas över elden. Kan titta på den och känna inre frid, undrar om det är något sen forntiden som sitter i när det handlar om eld.

I kväll kommer min norman hem, det ska bli trevligt att ses igen. Tiden går fort måste jag säga. Men jag är så glad för hans skull, han trivs som sillen i lagen. Han berättar så mycket trevligt i från landet brevid. Hans företag har sina kontor just nu i en byggnad där även en sporthall är belägen. Plötsligt kom ett mail om att de som ville fick ta "grönt kort" i klättring om de ville och företaget skulle så klart pynta ut kronorna för detta. Så visst ska han deltaga i detta och lära sig klättre efter väggarna :-)

Det hade också kommit ett mail utskickat i från det vi skulle ha kallat festkomiten. Där stog det att de ville ha förslag på saker att göra, minst fyra sociala saker i personalgruppen under ett år förutom julbordet. Nu i Mars ska de "gå på tur" till en stuga på någon fjälltop och ha trivsel. Mycket handlar om personalpolitik, vikten av att trivas och känna gemenskap och att ha roligt. Inte alls ovanligt att man under en fin dag tar en oplanerad ledighet för att vara ute i stället. Jag tror att den här typen av synsätt leder till bra mycket effektivare utfört arbete och är en ren investering. Jobbet ska vara klart till ett visst datum, hur och när du utför det spelar ingen roll bara det blir gjort.

Nå väl, nu är det dags att sluta nörda musik och sätta i gång masineriet för dagen. Hej påre!

Inga kommentarer: