Välkommen ska du vara.

Vill skriva om det jag just för stunden har behov av att skriva. Oftast är det lättast att skriva de dagarn när livet har tagit sig en gråare nyans, det är då själen måste ventileras genom det skrivna ordet. Kanske kan ses som en bitterfitta, kanske är det just vad jag är. Det är ingen titel jag vill ha, ettiketter är det andra som sätter.
Oavsett vad som visat dig vägen till min skrivarplats i cybervärlden så är du nu här. Tror du som mig att inget händer av en anledning så får du själv lista ut vad som gjorde att du kom hit. Jag vet varför jag är här och kanske vill du slå följe med mig på min väg i vardagen mot mina mål och min ambition att göra världen lite bättre.

söndag 9 december 2012

Till den anonyma personen som ifrågarsätter mig.

Önskade att jag kunde skriva bättre och mer. Sprida det skrivna odet som frön för vinden. Min skicklighet är inte där ännu. Men uppenbarligen så når det fram till några i alla fall. Var av en person som annonymt kommenterade blogginlägget föra detta. Frågan jag får då är vad mitt syfte är att kritisera Malung Sälen Kommun.

Givetvis handlar det om att väcka människors tankar, väcka människors sätt att se på Malung Sälen Kommun. Men framförallt så lever jag i den delen av världen där jag helt fritt får tycka och skriva precis det jag vill inom de ramar och gränser som enligt juridiken är okej.

Antar att det är samma person som kritiserat mig i en kommentar på DT, den anonyma tycker sig se en bitterhet. Och ja visst är det så. Man får se mig som en jävla bitterfitta som gärna skulle kunna slå kommunen på käften.
Nu är det ju så att jag varken slåss och sedan är det ju så att det är jävligt svårt att veta vem man ska ge sig på när det är en hel kommun man har tappat hela sin tillit till. Annat är det med Nobelkommiten, de kan dela ut fredspriset till EU, men på den nivån spelar jag inte ännu men nu ska jag hålla mig till saken

Det är jävligt svårt att vara glad och lycklig och jubla och tycka att Malung-Sälen kommun är paradiset på jorden när det inte är det. Det är också jävligt enkelt att ifrågasätta min kritik när man inte har trampat runt i mina foppa tofflor och sett skiten bakom den fasaden som försöks  hålls. Du anonyma tycker också att min kritik är osaklig?  Hur värderar du i så fall ordet osakligt? Jag tycker själv att jag är ganska saklig i min framställan av hur helt jävla dåligt skött kommunen är? Vet inte riktigt mer hur jag ska kunna peka på bristerna

Jag ställer frågan till den anonyma följeslagaren som jag uppenbarligen har här och när jag skriver något på DT, om allt var bra skött och för jävligt bra varför ser då Malung Sälen Kommun ut som den gör? Varför denna utflyttning, varför denna budget, varför konkurs på konkurs? Tror ju knappast att det är för att jag kritiserar kommunen och tycker att det är en skara pajasar som styr kommunen. Detta står mig helt fritt att tycka och det är ju inte bara jag som gör det heller. Detta är siffror svartt på vitt och ledande politiker ser det väl heller inte som ett partytillfället att fira att kommunens befolkning minskar.

Jag skriver att jag tycker att människor är värld så mycket mer än det Malung Sälen Kommun i skrivande stund kan uppbringa. Och det står jag fast vi. Varför i helvete ska en enda människa hora för Malung Sälen Kommun när det finns bra mycke trevligare ställen att bosätta sig på samt ha som arbetsgivare? Det är väl fan så mycket värre att försöka sätta någon sorts maskeraddräkt på hela kommunen och låtsass som att allt är prima och toppen när det inte är det i stället för att daska upp korten  på bordet, det är helt åt helvete!

Det fina med det hela är att jag får kommentarer, det är glädjande. Men någon diktatur fason om att det jag tycker och skriver icke är passande köper jag inte. Det gör mig förbannad.

Att tro att jag skulle se ordvalen om mig och det jag skriver som bitter och osaklig  kritik ger mig bara mer lust att skriva och kritisera ännu mer, i dessa orden ser jag och förstår vilket jävla hästjobb och debatt som måste till för att få min hembyggd upp ur diket igen.

 FUCK MALUNG-SÄLEN KOMMUN!

Jag skriver vad jag vill :-D



1 kommentar:

Anonym sa...

Alla har ju (än så länge) yttrande frihet i vårt avlånga land mig veterligt. Från en före detta Malungs bo