Välkommen ska du vara.

Vill skriva om det jag just för stunden har behov av att skriva. Oftast är det lättast att skriva de dagarn när livet har tagit sig en gråare nyans, det är då själen måste ventileras genom det skrivna ordet. Kanske kan ses som en bitterfitta, kanske är det just vad jag är. Det är ingen titel jag vill ha, ettiketter är det andra som sätter.
Oavsett vad som visat dig vägen till min skrivarplats i cybervärlden så är du nu här. Tror du som mig att inget händer av en anledning så får du själv lista ut vad som gjorde att du kom hit. Jag vet varför jag är här och kanske vill du slå följe med mig på min väg i vardagen mot mina mål och min ambition att göra världen lite bättre.

söndag 1 januari 2012

Första dagen på 2012

Ryggen gör ont efter ett litet danssteg på en isfläck. Det känns ytterst obehagligt men det går väl över snart får vi tro. Trist är det iaf.

Ryggskottet kom precis som det nya året. Firade med syrran som hade lagat god mat, tjälknöl och potatisgratäng. Till efterätt glass och maräng, det passade mig fint :-)

I dag har jag varit liggande mäst hela dagen, har försökt vara i gång lite då och då men ack ack ack, inte fungerande till hundra.

Under den vilsamma stunden i dag så har jag funderat en hel del på saker och ting. Kom fram till att den vuxna föräldern som köper sprit till underåriga får mig MYCKET förbannad. Hur kan man? Och hur fan i helvete är man funtad i skallen? En känd historia i detta fallet gör att jag vet att troliga hjärnceller försvunnit bort i ett eget tvivelaktigt levende, detta gör mig ännu mer förbannad. Hur kan man då hjälpa ungar på traven till ett eget mindre bra liv. Vem vet vilken av dessa ungarna som bär med sig anlagen för ett eget missbruk?

Nej så klart vet ingen det men måste man då som vuxen hjälpa dom på traven? Är det så förbannat svårt att fatta och inse att vi har en åldersgräns på alkohol för många orsaker och annledningar, inte bara för att. Om man försörjer sina egna ungar med alkohol och tycker att det är okej så kan jag inte göra något åt den saken. Men när man börjar försörja anndras barn med alkohol för att man ska vara en cool förälder då jävlar.

Nej fy fan så mycket kusliga människor man kan hitta när man vänder och vrider på lite stenar här och där. Men det kommer väl en dag då den stora björnsaxen smäller igen, då kanske insikten om att ett coolt kompiskap inte var så jätte fränt med tonåringar utan att det kunde ha varit bättre att varit förälder och en förebild.

Snön kom också med det nya året. Ungarna joddlade och har tillbringat en hel del timmar ute. Skridskor och snölek har gjort deras kinder väderbitna, äntligen ! Som de har väntat och pendlat mellan hopp och förtvivlan.

Mannen i huset har också fått sitt vunnapris hemkört. En årsförbrukning av doftgranar vunnen på Falubildemontering, detta var ett hedersfullt pris må jag säga. Det ingick också en skraplott men tyvärr blev det nitlott. Men 12 doftgranar är väl ändå inte fy skam :-)

Dags att käka, klart slut.

Inga kommentarer: