Välkommen ska du vara.

Vill skriva om det jag just för stunden har behov av att skriva. Oftast är det lättast att skriva de dagarn när livet har tagit sig en gråare nyans, det är då själen måste ventileras genom det skrivna ordet. Kanske kan ses som en bitterfitta, kanske är det just vad jag är. Det är ingen titel jag vill ha, ettiketter är det andra som sätter.
Oavsett vad som visat dig vägen till min skrivarplats i cybervärlden så är du nu här. Tror du som mig att inget händer av en anledning så får du själv lista ut vad som gjorde att du kom hit. Jag vet varför jag är här och kanske vill du slå följe med mig på min väg i vardagen mot mina mål och min ambition att göra världen lite bättre.

måndag 19 december 2011

Snälla världen, följ händelsen mycket noga nu.

I dag kommer Nyheten om att Nord Koreas diaktator Kim Jong-Il har avlidit under Lördagen. Vi ska ha klart för oss att denna diktatur och dess regim inte är gullebarnen. En diaktatur som står utan ledare är en mycket darrig struktur och i detta läget vet ingen vad som hände. Nord Korea är ett land uppbyggt på kulisser, det lilla vi får se och veta utanför är en knivsudd av hela sanningen, kanske ingen sanning alls igentligen.

Nord Koreas slutna rum är en allt för dåligt debatterad skamfläck i världen tycker jag. Det slutna land som det är gör väl attt media inte har gottighter att skriva om och visa bilder på, och vi människor är lite av det fenomenet att det vi inte ser det finns inte. Men Nord Korea finns och verkar i aldra högsta grad.

Planen i denna diktatur är att Kim Jong-Ils son vid namn Kim Jong-Un ska ta vid där hans far avslutatde. Samma anda och samma diktatur ska med arvsrätt leva vidare, så är tanken.

Nej världen även om det känns otroligt avlägset och kanse inget som intresserar er så där så fundera på detta en liten stund. Ett led i att häva denna vidriga diktau är att vi i demokratier gör våra röster hörda. Vi så får tänka fritt utan att få en kula i skallen. Sen kanske man bör oroas en aning över att det handlar om kärnvapen också, det kanske är så att diktaturen vill spänna musklerna nu när den ena är död och den nya ska ta vid? Jag vill uppmana er alla att följa det hela noga.

Aftonbladets artikel och vad TT  säger är också något att fundera på.

Inga kommentarer: