Välkommen ska du vara.

Vill skriva om det jag just för stunden har behov av att skriva. Oftast är det lättast att skriva de dagarn när livet har tagit sig en gråare nyans, det är då själen måste ventileras genom det skrivna ordet. Kanske kan ses som en bitterfitta, kanske är det just vad jag är. Det är ingen titel jag vill ha, ettiketter är det andra som sätter.
Oavsett vad som visat dig vägen till min skrivarplats i cybervärlden så är du nu här. Tror du som mig att inget händer av en anledning så får du själv lista ut vad som gjorde att du kom hit. Jag vet varför jag är här och kanske vill du slå följe med mig på min väg i vardagen mot mina mål och min ambition att göra världen lite bättre.

lördag 24 december 2011

Hello darkness my old friend.

Så var den då här, dagen som Sverige stressat röven av sig för. Julaftonsmorgon och det är kyligt ute, men knappt en gnutta snö på backen.

Det är glädjande att det har vänt nu, det blir ljusare och ljusare för varje dag som går. TACK!

Det ska bli mig ett sant nöje att uppleva lite ljus igen, hösten och vintern har kännst som en blöt yllefillt hängandes över oss. Mörker,regn,grått och disigt. Mycket trist och tungsamt.

Även om jag är vän med mörkret så måste kroppen få lite dagsljus för att inbringa lite energi, det kan man ju inte påstå att är fallet de senaste månaderna. Men nu ljusnar det för varje dag som går, det om något är väl en fin julklapp.

Sonen lirar på sitt nya spel, sitt PS3 som han fått av oss och några flera. Han föll ut i glädjetårar i går, han sa att han inte kunde anat att han verkligen skulle få det han önskat sig så länge. Tror nästan att han blev lite chockad, jag ser ju att det är ett spel här framför mig men det känns ändå som om det inte är sant. hur har ni kunnat köpa det här åt mig? Det känns som om jag inte är värd en så fin present.

Då kunde mitt hjärta gått sönder i tusen små partiklar. Klart att du kära lilla pöjk är värl din julklapp. Du är en bra människa, och snäll vän som ställer upp, du hjälper oss här hemma om det behövs och du är duktig i plugget, klart att du om någon är värt din present.

Han förklarar det hela med att det är ju inte ansträngande precis utan att det faller sig ju bara naturligt och det är ju bara så som jag är. Ja just det, bara så som han är, den snällaste klokaste lilla man som tänkas kan. Det är värt att primeras på alla tänkbara sätt.

Dottern ägnade kvällen åt att lira bingo och vann 100 kr, det tyckte hon satte fint i den ekonomiska kris hon tycker sig ständigt befinna sig i. Hon tycker julen är lite överskattad och vi försöker att förklara att det är vad man gör det till, det behövs inte hetsas utan det fina kan vara att man ses och har en trevlig gemenskap. Det är inte en helt enkel högtid som känns så vidare behaglig för alla, det är väldigt svårt att för många och man kan känna sig väldigt ensammen även om man har människor runt sig.

I morgon är allt över. Då sitter människor i stugorna med mängder av saker de inte behövde, pengarna är slut och resterna av julbordet får hänga med så länge det går. Jag och mina Eddisar tar det väldigt lugnt, vi ser det också som en vanlig helg, behöver inte stressa sönder oss. Allt blir bra ändå.

Hej på en stund.

Inga kommentarer: