Välkommen ska du vara.

Vill skriva om det jag just för stunden har behov av att skriva. Oftast är det lättast att skriva de dagarn när livet har tagit sig en gråare nyans, det är då själen måste ventileras genom det skrivna ordet. Kanske kan ses som en bitterfitta, kanske är det just vad jag är. Det är ingen titel jag vill ha, ettiketter är det andra som sätter.
Oavsett vad som visat dig vägen till min skrivarplats i cybervärlden så är du nu här. Tror du som mig att inget händer av en anledning så får du själv lista ut vad som gjorde att du kom hit. Jag vet varför jag är här och kanske vill du slå följe med mig på min väg i vardagen mot mina mål och min ambition att göra världen lite bättre.

måndag 21 november 2011

Ta mig tusan absolut ingenting!

Mycket känns just nu som ingenting. Hur man än försöker, vänder och vrider på det hela så blir det ingenting. Kännslan är den men jag vet att det i verkligheten inte är på det viset. Funderar man lite mera nogsamt så ser jag att det händer saker och maskineriet rör på sig, men det kanske går för långsamt.

I dag är sonen hemma och gör ingenting. Eller lite gör han för han kikar på TV och tycker att det är intressant. Så lite skola blir det ändå trots att han är hemma och sjukskriven, som han säger. Han förkovrar sig i utbudet av diverse TV kanaler och har fullt upp med att synka alla programen hen vill se. Att han inte gör något blir inte riktigt rättvist, även om han inte gör det han brukar en vanlig Måndag som denna. Förkylningen tycks dröja sig kvar och han hostar och har ont i sina öron. Han funderade på vad i örat som kan göra så ont, bäst att en doktor får kika på den saken. Väl medveten om örats anatomi och uppbyggnad så tror han själv att det hela inte beror på trassel med stigbygeln eller hammaren och städet. Gullhjärtat mitt då :-)

I skolan lär sig eleverna just nu mycket om kroppen och dens olika funktioner. Frågorna blir många och i bland så kan det vara svårt att svara på, men det är bra att vara en frågvis elev även om mor stundvis har svårt att svara på frågor om matspjälkningen,njurar,gallblåsan och mjälten.

Dagarna far i väg i all hast och jag gör just nu ingenting. Jag måste åter finna drivet som ska föra mig fram till målet. Att göra ingenting leder ingenstans, saker och tink kommer ju inte nertrillande i från himmlen precis.

Just nu en formsvacka som skall besegras.

Inga kommentarer: