Välkommen ska du vara.

Vill skriva om det jag just för stunden har behov av att skriva. Oftast är det lättast att skriva de dagarn när livet har tagit sig en gråare nyans, det är då själen måste ventileras genom det skrivna ordet. Kanske kan ses som en bitterfitta, kanske är det just vad jag är. Det är ingen titel jag vill ha, ettiketter är det andra som sätter.
Oavsett vad som visat dig vägen till min skrivarplats i cybervärlden så är du nu här. Tror du som mig att inget händer av en anledning så får du själv lista ut vad som gjorde att du kom hit. Jag vet varför jag är här och kanske vill du slå följe med mig på min väg i vardagen mot mina mål och min ambition att göra världen lite bättre.

torsdag 24 november 2011

Ingen skräll att dagens skrift tillägnas Black Sabbath.

Ja så var det nu gjort. Klappat och klart för en konsert den 25/5-2012 på Stadion och på scenen kommer Black Sabbath spela!

För mig känns det magiskt och förväntan och förtjusningen över detta faktum får mina glädjehormoner och adrenalin att susa runt lite extra i kroppen.

Detta är ett högst betydelsefullt och väldigt stort ögobnlick i under min livstid och jag hade aldrig kunnat ana att det skulle ske. Musiken betyder,äger och gör mig levande. Utan den som tröst, glädje och under sorgsama svåra ögonblick under livet hade jag varit väldigt fattig måste jag säga.

I bland stöter man på människor med mindre förståelse för fenomenet musik och konserter. Det är helt okej men jag säger som Stenmark, det är svårt att förklara för någon som inte begriper. Kännslan jag har i kroppen just nu är svår att förklarara, det är genuin  lycka och glädje :-D

Musikupplevelsen är så annorlunda live. Den är så äkta och verklig och man delar det hela med en mängd andra likasinnade människor. Gemenskapen känns i luften liksom. Man är bland vänner, så känns det.

En del av oss virkar vi andra går på konsert, så är det. Kännslan jag har just nu är som vackert solsken en fin sommarmorgon. Solen inombords strålar och det känns varmt och fridfullt. Lite av själva kicken är att komma över biljetterna. Det är den första etappen av adrenalinkicken och förtjusningen i hela händelseförloppet. När man väl har biljetten i sina ägor så kommer lugnet och friden, det är då man kan börja längta och vänta, oftast en väldigt lång tid. För att stilla sin hunger efter konserten så kan man musiknörda allt man kommer över. Tuben kan i detta sysftet ses som ett gott hjälpmedel. På musikforum i bland  likasinnade så kan man i alla oändlighet snacka om låtar, riff, basgångar och trumsolon, årtal, bandmedlemmar...osv.

När turnen har dragit i gång så hittar man ganska snart setlist och man vet då ganska exakt vilka låtar man ska få höra och i vilken ordning.Förtjusande spännande för en nörd på musik. När konserten sen är avslutat kommer eftersnacket. var det en bra konsert, var bandet tighta och satt det som det skulle. Hur var ljudet, vädret hela showen satt Ozzys byxor där de skulle. Eller tycktes mr Iommi vara ur balans? Sen klingar det hela av och allt läggs i minnesbanken av upplevelser och spelningar man genom tiderna sett. Min konsertresa har börjat i dag :-)

Jag älskar det, jag älskar Black Sabbath och jag är insnöad på NWOBHM  \m/

Inga kommentarer: