Välkommen ska du vara.

Vill skriva om det jag just för stunden har behov av att skriva. Oftast är det lättast att skriva de dagarn när livet har tagit sig en gråare nyans, det är då själen måste ventileras genom det skrivna ordet. Kanske kan ses som en bitterfitta, kanske är det just vad jag är. Det är ingen titel jag vill ha, ettiketter är det andra som sätter.
Oavsett vad som visat dig vägen till min skrivarplats i cybervärlden så är du nu här. Tror du som mig att inget händer av en anledning så får du själv lista ut vad som gjorde att du kom hit. Jag vet varför jag är här och kanske vill du slå följe med mig på min väg i vardagen mot mina mål och min ambition att göra världen lite bättre.

tisdag 13 november 2012

Dansbandskrisen.

I dag gråter dansbandsvärlden tårat. Olle Jönsson tillkännager att han har för avsikt att sluta sin karriär i Lasse Stefanz enligt Aftonbladet

Enligt en hemlig källa brukar Olle göra sådana hot mellan varven. Känns väl som ett vanligt småbarnsgrepp att ta till.
-Får inte jag som jag vill tänker inte jag leeeeekkkka med er mer.

För mig har Olle Jönsson noll betydelse i musikvärlden. Kan inte sticka under stolen med att jag ändå tycks finna en skräckblandad förtjusning  i att ha koll på Olle pelle-Jönsson och hans band, eller heter det kanske orkester i dansbandsvärlden?

En man som uppenbarligen har solariebrända brudar i stora klasar runt sig, en man med en kännsla av att vara cowboy och tatuerar in det på underarmen med stor stil. En man som själv ser sig som en skänk i från ovan till kvinnan........gör mig spyfärdig.

Men jag vill här med höja ett varningens finger. När jag bläddrar runt på Afonbladet så ser jag en sak som förskräcker mig nästan ännu mer. Christer Björman funderar på en come back för Carola!!! WTF

Har inte denna skenhliga lilla slampa gjort sitt i musikbranchen kan man tycka.Hon ber till Gud om sina sydersförlåterse varje Söndag sen fortsätter hon sitt förbannade läskigt religiösa trams en vecka till,så går det på. Halleluja och tala i tungor  jo man tackar ja.

Nej då föredrar jag en slempropp som Olle Jönsson. Han checkar in på Hotellet och slätar av några brudar(kärringar) med guldklaven i högsta hugg och tycks inte skämmas för den saken. Man kan väl säga att hela karln står för sin sak i sin fulla prakt och givakt.

Även om jag skiter blankt i Olle och hans orkester så tror jag fan i mig att jag väljer bort Carola framför Olle, om man nu måste välja. Det hela tycksju inte  avveckla sig på egen hand utifrån ett insiktsfullt tänkande hos den omnämnda. Nu tror ju jag att Olle bara fick något underligt för sig just i stundens ögonblick. När Olle får som han vill för de övriga i pojkbandet så ska ni se att han snart står där framme på scenen iförd sin cowboyhatt och sjunger så varken hönan eller ögat är tort.

Kom igen nu Olle Jönsson! Lite till orkar du nog :-D

Inga kommentarer: