Välkommen ska du vara.

Vill skriva om det jag just för stunden har behov av att skriva. Oftast är det lättast att skriva de dagarn när livet har tagit sig en gråare nyans, det är då själen måste ventileras genom det skrivna ordet. Kanske kan ses som en bitterfitta, kanske är det just vad jag är. Det är ingen titel jag vill ha, ettiketter är det andra som sätter.
Oavsett vad som visat dig vägen till min skrivarplats i cybervärlden så är du nu här. Tror du som mig att inget händer av en anledning så får du själv lista ut vad som gjorde att du kom hit. Jag vet varför jag är här och kanske vill du slå följe med mig på min väg i vardagen mot mina mål och min ambition att göra världen lite bättre.

söndag 5 april 2015

Begåvningsreserven

Vad ska det bli tro?
Förvånansvärt länge sedan jag skrev, det är ju inte klokt egentligen.
Jag mår ju bra av att skriva och ute i samhället pågår det ju stora saker att få huvudbry över eller engagera sig i.
Tänker då närmast på det valet vi hade och hotet om nyval i början av året.
Debatten om tiggarnas situation är ju ofta i hetluften och gör mig förbannad över medmänniskornas dåraktiga sätt att se på deras livssituation.
Jag har mycket svårt att se och inse hur fattiga i huvudet många av medmänniskorna är i min omgivning. Jag har mycket svårt för angiveriverksamhet och smygfotograferingar av människor som förnedrar sig i den milda grad och sätter sig utanför våra butiker. Bevis skall ut på internet att det minsann handlar om fettrika rumäner som är i Sverige för att bli ännu rikare. Fram med mobilkamerorna och dokumentera eländet så hela världen får se de här jävla parasiterna som stör ordningen i den milda grad genom att sitta tysta utanför en affärs entré med en mugg där den som vill kan lägga 5 kr i.
Detta är vad många fattiga jävla hjärnor bryr sina huvudknoppar i under dygnets vakna timmar.

Jag ser föräldrar som stödjer sina barn i hatkampanjen mot dessa uslingar. Föräldrar som helt öppet hejar på sina barn i detta hemska fenomen som ska ut ur Sverige nämligen tiggarna. Det är nu vi talar om förståndshandikapp på riktigt. Jag blir fullständigt förstörd över hur det har gått så här illa. För mig är det helt absurt. Trodde verkligen inte att det där med begåvningshandikapp skulle visa sig i var och varannan röd liten stuga. Men så är det ju.

Föräldrar lär sina barn att hata och förakta. Föräldrar lär sina barn att inte intressera sig över att faktiskt ta reda på situationen och diskutera med den man tror är en vuxen förebild. Grejen är den att hur taskigt med pengar man har inte sitter i att du ringer i en mobiltelefon eller har en bil. Du blir inte så mätt av att äta upp mobiltelefonen som du kanske har fått i present eller faktiskt sparat till under en tid. Hur dyr är en mobiltelefon i dag?

Det finns troligen lika många livsberättelser som det finns tiggande människor, det ser olika ut och livets stig har givetvis sett olika ut för de här människorna som för dig och för mig. Varför är det så svårt att välja att se det så i stället för att hata?

Det finns inget tvingande när det gäller att lägga en peng i deras mugg. I stället för att förvandlas till ett hatande monster så går det ju att bara ställa sig helt neutral till det hela och faktiskt gå förbi. Ännu bättre är ju om man faktiskt undersöker lite närmare varför människorna har en bil men sitter utanför ICA och tigger.

Kan det vara så att de har haft jobb tidigare och investerat i en bil för att sen kunna ta sig runt och söka efter mer jobb? Nä men ett så jävla enkelt svar på den saken är väl inte möjligt....eller?
Sen två saker till. Om det nu skulle vara någon boss som tjänar stålar på att kvinnan sitter och tigger så blir ju inte den mafioson speciellt rik. Måste ju vara den dummaste jävla krimmo grejen i världshistorian.
Men om nu det verkligen skulle vara en så stor förtjänst att sitta och förnedra sig utanför affären så undrar jag varför inte fler lågavlönade svenskar sitter där för att få ihop till brödfödan. Det är ju skattefritt för tusan.

Slut på meddelande. Bitterfittan are back in town! Vi ses hej så länge.




Inga kommentarer: