Välkommen ska du vara.

Vill skriva om det jag just för stunden har behov av att skriva. Oftast är det lättast att skriva de dagarn när livet har tagit sig en gråare nyans, det är då själen måste ventileras genom det skrivna ordet. Kanske kan ses som en bitterfitta, kanske är det just vad jag är. Det är ingen titel jag vill ha, ettiketter är det andra som sätter.
Oavsett vad som visat dig vägen till min skrivarplats i cybervärlden så är du nu här. Tror du som mig att inget händer av en anledning så får du själv lista ut vad som gjorde att du kom hit. Jag vet varför jag är här och kanske vill du slå följe med mig på min väg i vardagen mot mina mål och min ambition att göra världen lite bättre.

söndag 30 juni 2013

Surfar in som på en räkmacka, den äckliga verkligheten

Överöst av reklam på Facebook så bestämde jag mig själv för att försöka avgifta mig i från den sajten. Kanske inte i all oändlighet men när det börjar ticka i väg till tvåsiffrigt på händelser inom loppet av någon Tim så känns det så där. :-/
Facebook kanske får bli vinter och höst syssla, vi får se.

Ska nu testa mina vingar på Instagram i stället. Det är också mycket skoj, precis som jag tycker om FB om man bara slapp allt spam.Budskapen som man ofta överöses av är ungefär  "Gå ner 489 kg på 2 dagar", detta kan fan i mig ta sig i röven och hoppa.

Inte för att jag som O-formad tar illa upp, utan mer för att jag blir jävligt störd på trams i den här digniteten. Jag vill INTE ha varken lösbröst, hårförlängningar, lösögonfransar eller gå ner i vikt för att någon/några sitter och sänder ut tonvis med spam. Jag har för övrigt inte tänkt tanken på det utan spam heller så.

Nej ytligheten är nog det som triggar igång mitt avståndstagande. Vart sitter det äkta på en människa som rakt igenom är fake? En person där allt sitter löst i från håret på huvudet till lösnaglar på tårna? Nej det där får vara och tusan hjärtans tack för att jag har det fria valet att faktiskt välja bort den där delen av vad en del klassificerar som kvinnligt och vackert.

Därför ska jag här och nu tala om saker som händer på riktigt, det som är lite så där småäckligt som i denna fakevärlden kanske är lite smått tabu och belagt med munkavle.
Erkänner här på stående fot att jag fortfarande inte är så förbannat fri i från alla idealen som jag faktiskt önskar att jag var. En sak som jag har svårt att stå fast vid är mina orakade armhålor på sommartid.

Får titt som tätt onda ögat av mina barn som även dom fallit för detta med hur en kvinna skall se ut, rakade armhålor annars är man snuskig. Tja på vintern orkar jag i alla fall stå fast mot deras påtryckningar, men sen kommer ju sommaren.........

Det var då väl själva fan och vips får jag den där känslan av att ansa det vildvuxna buskaget som frodats under vinterperioden så fort sommaren kommer.
Samma fenomen även detta året. Men i år hände det lilla extra kan man säga. Jag fick en hårsäcks inflammation i från helvetet! Vaknade på morgonen och drog på mig kläderna och kände att det inte var riktigt som det skulle i armhålan. Kontrollerade det hela och ta mig tusan var det väl inte en liten böld där i form av en större spelkula som man hade som barn.

I mitt tydliga minne dök det plötsligt upp hur smärtsamt det hade varit för min närstående för några år sedan som hamnade på vårdcentralen. där punkterades varbölden i armhålan med skalpell och en penicillinkur ordinerades. Mängden var som trycktes ut handlade i storleksordning om deciliter. Efter detta brutala ingrepp med tårar och kallsvettningar sattes även ett dränage under armen. Alltså hallå ska vi raka våra armhålor med livet som insats eller?

När jag stod där och klämde på den mycket ömmande då för stunden lilla varböld kom jag att tänka på att jag för inte alls så länge sedan hade talat om hur det blev för min närstående. Fick för mig att det kanske var just därför samma sak hände mig. Usch och fy, kan ju inte bli sjuk nu när jag snart ska ut på luffen med min man ock åka tåg genom hela Sverige. Vi ska ju på Iron Maiden spelningar och även över till Danmark. En förbannad varböld ska inte få stoppa mig bara för att jag faller för trycket och rakar mina armhålor!

Har ju en viss fobi för människor som petar på mig så som en doktor måste göra när man besöker en vårdcentral. Så jag rusar ju inte direkt iväg och beställer tid hos doktorn, vilket kan ses som mycket dumdristigt och korkat, speciellt av min mamma. Men jag vill inte belasta det redan ansträngda Landstinget i onödan precis. Satte nivån själv och det var vid feber eller så ont så jag inte orkade stå på benen.

I morse blev jag befriad eländet även om det var skitäckligt. Under natten hade den växande varbölden tömt sig själv och det hade klibbat fast sig med snorgrönt var på hela min t-shirt..........bläääääääääää.
Men sen upptäckte jag snabbt att det gjorde mindre ont så det vägde nästan upp det äckliga. Detta alla viktreducerande, löshårs spammare är den bistra sanningen. Detta är det riktiga det skitäckliga men ändå den verkliga världen oavsett vad ni vill pådyvla eran omgivning för bild av den.

Men tänk om det är så att jag fick min böld för att jag just talade om eländet. I dag har jag berättat om persen med min hemorrojder......NEJ Gud förbjude.

Hej på en stund, dags att sova.

Inga kommentarer: