Välkommen ska du vara.

Vill skriva om det jag just för stunden har behov av att skriva. Oftast är det lättast att skriva de dagarn när livet har tagit sig en gråare nyans, det är då själen måste ventileras genom det skrivna ordet. Kanske kan ses som en bitterfitta, kanske är det just vad jag är. Det är ingen titel jag vill ha, ettiketter är det andra som sätter.
Oavsett vad som visat dig vägen till min skrivarplats i cybervärlden så är du nu här. Tror du som mig att inget händer av en anledning så får du själv lista ut vad som gjorde att du kom hit. Jag vet varför jag är här och kanske vill du slå följe med mig på min väg i vardagen mot mina mål och min ambition att göra världen lite bättre.

fredag 20 april 2012

Pulver på huvét.

Olika sorters pulver har mänskligehten att tillgå. Pulvret och jag brukar sällan leva i samklang och harmoni, tänker i det närmaste på bakpulver. Pulver i näsan har jag aldrig haft och tänker inte ha det heller.

Men i förrgår fann jag ett favoritpulver som slog mig med häpnad och stor förtjusning. Im in lööööövvvv :-)
Powder`ful, volumizing styling powder av märket Schwartzkopf. Vill inte på något sätt underskatta er mina trogna följeslagare och läsare men när det handlar om Schwartzkopf så snackar vi hårprodukter, så då är vi på det klara vilken riktning detta kommer ta. Mitt hår är det enda jag verkligen vill lägga kronor på, det känns inte bra i mig när det inte är fint och friserat. På något underligt sätt har just håret varit en självklar sak att lägga stålarna på. Annat som salvor och smink har jag aldrig någonsin brytt mig om. Men håret....... åh det håret <3

Är ingen ytlig brud men jag vill gärna ha en snygg fippe och kläder som är fina, trots denna rondör jag släpar runt på. Vill ju vara snygg och det där med att gömma sig och inte synas pga storleken skiter jag blankt i. När man är tjock så finner man sällan eller aldrig de kläderna man tycker är snygga och coola, man får ta den storleken som passar så är det med den saken. Det är då jag har den snabba makten att kunna förändra håret och bära en fin frisyr som i alla fall är ett attribut som visar vem jag är.

I vilket fall så hade jag min stående tid hos min salong och den här gången var jag tvingad till att avboka, då ska ni veta att det som komm något JÄTTE viktigt i vägen. Hade aldrig i livet avbokat annars för nu är det så förfärligt överväxt och grått så jag blir ledsen långt in i själen.

Jag vet att stråna är för galet långa och en bra stor mängd färg borde läggas i. Plötsligt när jag var i affären här en kväll så kikade jag på hårprodukterna och drömde mig bort till kännslan av nyklippt och färgat hår. Det var då den lilla burken fångade mitt blickfång och skrek KÖÖÖÖÖÖPPP MIG!
Root boost,texture, hold var precis just det mitt jävla platta hår behövde kännde jag. Samtidigt har jag köpt mängder av produkter som lovat en massa hold och det har visat sig vara ljug, bluff och båg.

Men jag är antagligen i den där platta frisyren fasen så vilken produkt som hellst i världen som lovar lite hold och volym hade lockat mig till köp. Detta är alltså en pytte burk med pulver likt barnpuder för röda små rumpor. Men detta ska man  pudra i hårbåtten och produkten lovar då att den kommer ta volymen till nya höjder. Jo tjena men det är ju bra om man får lite höjd i det i alla fall.

När jag kom hem i från affären så känndes det spännande att testa den nya produkten och skulle ett litet pulver hjälpa stråna till oanade höjder. Svaret kom omgående. Ja jävlar hur det på ett magiskt sätt bara fräste till så såg jag ut som elchockad. Stryker man bort el så kan man nästan beskriva kännslan, vilken produkt!! Har aldrig varit med om maken måste jag säga. Varför har jag inte testat detta tidigare?

Efter som frippen är aningen överväxt så blev ju volymen där efter också. Väldigt mycket volumizing, precis som utlovat.
-Mamma, jag tror faktiskt att du överdoserade en aning.
-Mmmm kanske det, men det lägger sig nog ner snart.

Men det gjorde det ju inte fören jag själv la mig i sängen för några halvsovande jourtimmar på jobbet. Jag har lärt mig av min massör att jag ska sluta knyta ihop hela kroppen under nattetid. Jag har benen i kors och armarna ihopslingrade ovanför huvudet. Skulle jag vara ett presentsnöre hade jag varit en snygg rosett, nu är jag en människa och då ska man inte ligga på det där viset. Det är inte bra alls för något och hon har lovat mig att jag behöver inte skydda mig i från något på nattetid. Men hur lätt är det att fundera på då när man sover?

I vilket fall som hellst så tog inte pulvret i skallen hänsyn alls till mitt sovande jag och armarna som omsluter hjässan. Klockan 06.40 speglar jag mig under ett tillstånd som aldrig riktigt räknas som vaket den tiden och till min stora fasa så ser jag hur hela jävla frisyren ser ut som att Tina Turners frisör gått på crack och gjort ett försök i min skalle att efterlikna självaste Tina. Fan orkar inte krångel NU!

Denna produkt höll exakt vad den lovade och det gick inte på villkorsvis att försöka platta ner eländet heller. Det var boostat och volymat till maximum overdrive så att säga. När jag kom ner och träffade min arbetskopis så sa han, tjaa men spelar det någon roll hur man ser ut i håret. Skönt med den inställningen orkistligtid på arbetsplatsen måste jag säga. Men det hela beror nog lite på att det är just ett arbete inom psykiatrin, där ser vi väl kanske på världen med ett ödmjukt sätt.

Tack för pulver i håret, men först ska jag nog klippa det, sen ska jag pulvrapå.

Inga kommentarer: