Välkommen ska du vara.

Vill skriva om det jag just för stunden har behov av att skriva. Oftast är det lättast att skriva de dagarn när livet har tagit sig en gråare nyans, det är då själen måste ventileras genom det skrivna ordet. Kanske kan ses som en bitterfitta, kanske är det just vad jag är. Det är ingen titel jag vill ha, ettiketter är det andra som sätter.
Oavsett vad som visat dig vägen till min skrivarplats i cybervärlden så är du nu här. Tror du som mig att inget händer av en anledning så får du själv lista ut vad som gjorde att du kom hit. Jag vet varför jag är här och kanske vill du slå följe med mig på min väg i vardagen mot mina mål och min ambition att göra världen lite bättre.

fredag 27 januari 2012

Kaffe gjord av kärlek.

Har jobbat i natt och slutade kl 07.00. När jag kommer hem så har min mina dotter kokat kaffe till mig. Ser på Facebook att uppdateringen är "Kokar morgonkaffe tills mor kommer hem från jobbet, hihi."

Jag känner en strålande varm kännsla i hjärtat. Min hjältinna, min modiga vapendragare och kära vän ville ge mig en god varm kopp kaffe kokad av kärlek. Jag känner tacksamhet och nästan berörd till tårar.

Min glädje inför detta betyder så otroligt mycket av olika anledningar. För mig är det inte bara en kopp kaffe, det är så mycket mer. När jag smakar det smakar det jätte gott också, det gör ju saken inte ett dugg sämre.

Skulle vilja ge mitt älskade barn några ord på vägen, men kanske läser hon här i stället och jag hoppas att hon kan ta till sig det.. Jag vill säga att man får det man orkar bära, det svåra är att finna bästa sättet att bära det på.

Man kan bära saker på många olika sätt och vis. Det är en konst och i bland väldigt nödvändigt att be om hjälp om det är allt för tungt. Det gäller att vara modig nog att be om hjälp i bland och plötsligt när man tar mod till sig och vågar så öppnas en ny värld med många vänner. De som är beredd på att vara bärhjälp.

Dagen i dag tycks gå i kaffets tecken. Kör min yngsta vapendragare och kärlek till skolan och bestämmer mig att försöka varva ner efter nattens jobb med en frukost på caffe. Plötsligt dyker en man upp som jag pratat med i bland och fågar om jag har sällskap eller om han kan sitta ner vid mitt bord. Klart att han får det, jag är utan sällskap.

Under frukosten så talar vi om stort och smått och utbyter olika erfarenheter om våra livsöden. Delar en del åsikter och funderingar och det är roligt att möta människor med en lika syn på saker som jag delar. Tänk att denna drycken kaffe förenade oss i samspråk och ännu en gång under dagens tidiga timmar har kaffet varit en bidragande orsak till så mycket trevligt.

Kaffe tåren den bästa är :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Förstår din glädje. det behövs så lite för att man ska bli glad omtanken från någon kan förgylla hela dagen. Kram o ha en fortsatt bra dag <3 Rock Olga .-)