Välkommen ska du vara.

Vill skriva om det jag just för stunden har behov av att skriva. Oftast är det lättast att skriva de dagarn när livet har tagit sig en gråare nyans, det är då själen måste ventileras genom det skrivna ordet. Kanske kan ses som en bitterfitta, kanske är det just vad jag är. Det är ingen titel jag vill ha, ettiketter är det andra som sätter.
Oavsett vad som visat dig vägen till min skrivarplats i cybervärlden så är du nu här. Tror du som mig att inget händer av en anledning så får du själv lista ut vad som gjorde att du kom hit. Jag vet varför jag är här och kanske vill du slå följe med mig på min väg i vardagen mot mina mål och min ambition att göra världen lite bättre.

lördag 18 februari 2012

Snutfika med syrran.

Jag älskar min lillasyster och delar livet med henne. Kan nog säga att vi står varandra väldigt nära. Hatade henne som nyfödd, men det var nog inte henne som person. Det var mera en baby som kom och störde förhållandet mellan mig och mina föräldrar. Jag protesterade öven då.

Tror att jag är född som opotionell, tror aldrig att jag har kännt mig bekväm i att följa den stora massan i en strid ström utan att ifrågasätta. I bland på mera konstruktiva visa än anndra gånger.

Vet inte om det hela ligger i mig genetiskt eller om det hela är något sorts socialtarv, eller en blandning av mina tyskagener i från valonerna till den fostran jag fick. Det känns ovidkommande. Men jag vet att jag aldig har fasat in mig i den stora massan, har aldrig kännt mig hemma där.

I fredags ringde syrran och talade om att jag gärna fick lov att sitta med i bilen under biltvättsprogramets spolning och vi skulle ses vid OK. Där överaskade hon mig med snutfika, fick en semla och kaffe :-)

Vädret lockade ut fler biltvättar entusiaster och vi satt i kön och snackade om ditt och datt. Sen kom vi på det, fan undrar om man skulle kunna hyra Gör det själv hallen som en liten partylokal. Syrran tycker att jag kan fråga personalen på OK om man får ha med alkoholhaltiga drycker medns man mekar med bilen. Just under ett sånt där tillfälle så väcks den där kännslan av att fan det är nästan så att jag måste fråga, bara för att liksom. Våran ide var inte så allvarsam alls och ingen av oss behöver sitta i en gör det själhall och dricka sprit, men bara för att fråga och bara för att avgå i från det mera normativa liksom.

Utan normbrytarna utvecklas inte samhället så är det ju. Tänk om ingen hade vågat protestera mot att jorden var platt, hur hade då världen sett ut i dag tro? Troligen mycket annorlunda än den gör i dag.
Att sitta och köa in i biltvättet vid OK och samtidigt fröjda sig åt Snutfika i bilen kan faktiskt vara ytterst befriande. Det känns som att man besådar världen på lite håll. Även om inte så värst stora värdsliga saker avhandlade så känns det skönt att ha sysrran nära och diskussionen är fri.

Skall lite mera kännsliga ämnen avhandlas så är snutfika också perfekt, du kan dryfta vad du vill men behöver inte alls titta den du talar med i ögonen, mycket enkelt och kanske en ren befrielse i många fall.

Så mitt tips är Snutfika i alla lägen, det kan aldrig bli fel.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ni kan ha roligt ni två systrar.
Var rädda om varandra <3